Uluru / Ayers Rock

Jaha. Nu är jag tillbaka igen. Med en liten fortsättning på vår tripp.
Efter några "inte gjort så mycket"-dagar i Alice Springs påbörjade vi nästa 3dagars-tur med ett nytt gäng.
Några helt otroliga dagar som tillsammans med dykningen i Stora Barriärrevet toppar listan över upplevelserna i Australien.

Vi sov under öppen, stjärnklar himmel, steg upp innan soluppgången och förberedde oss för fullspäckade dagar. Besteg Uluru (Ayers Rock), vandrade genom aboriginernas heliga dal, Valley of the Winds, och Kings Canyon.
Kan ju säga att jag blev lite såld på en gång.
Liiite billigt.

Bilderna ger inte upplevelsen rättvisa. Men det är värt ett försök.


I stekheta Alice Springs fördrev vi tiden med att spela Didgeridoo, titta film och äta mat. Mycket givande må jag säga.


Då lämnar vi Alice Springs och rullar ut i vildmarken. Stannade på en kamelfarm efter vägen..


Skönt att jag glömde fiskespöet. Annars hade jag ju tagit med det i onödan.

Framme vid jättestenen Ayers Rock. Då var det bara att börja klättra. 350 meter upp!

 


Klättringen upp till toppen var minst sagt tung, varm och brant!
36 personer har tydligen dött, och 1000-tals skadats, under sina försök :O


It's a long way... to the top! If you wanna rock n' roll!


Solnedgången över Ayers Rock. Jag är såld, som sagt, på en sten.


Champagnen i högsta hugg! Mycket viktigt. Tillbaka i lägret tillagar vi kamelkorv och kängurustek till middag.


De få modiga förbereder övernattning under bar himmel. Mig inkluderat då ;)


Tiiidig uppstigning för att se soluppgången över jättestenen.


Kan ju säga att det var helt klart värt besväret.


Nöjda, glada och trötta.

Detta var Ayers Rock.
Fler bilder kommer...

Till er tjänst! /Eder Adamus

Kommentarer
Postat av: alice<3

HEJJ! vilka fina bider du tog vid ayers rock och alllting ser sååå häligt och roligt ut=) när jag ser bilderna så vill jag också åka utom lands och jag tänker på costa rica.I efter middas har pappa och Melinda åkt med bil till örebro och jag mamma och Hanna åkte till luleå. jag och mamma förde hanna till flyget kl.18.25 och sen for vi till Inger och Janne. I mårgon ska jag mamma Inger Janne och Ida till kobdalis och åka slalom. jag saknar dig! PUSS OCH KRAM från alice

2012-04-13 @ 20:08:41
Postat av: Safia

Hej!



Ser ut som att ni har en riktigt grym resa!



Jag och 2 vänner åker ner nu den 2 maj! Så Jag tänkte höra efter det här med tax file nr. Kan/ska man skaffa det nu innan man åker? Var inne och kikade på denna sida http://www.ato.gov.au/individuals/content.aspx?doc=/content/38760.htm&pc=001/002/001J/008/002&mnu=1106&mfp=001/002&st=&cy=1



Var det där ni skaffade erat och vad valde ni för alternativ?



Skulle vara guldvärt om du finner tid att svara för jag är som det märks en aning confused! :)



Ha det gött!

2012-04-15 @ 10:16:47
URL: http://safiaa.blogg.se/
Postat av: Safia

Hej igen! Tack så hemskt mycket för svaret!



Ha det toppen nu! :D

2012-04-15 @ 18:49:17
URL: http://safiaa.blogg.se/
Postat av: Adam

Heej Alice! Va glad jag blir! :D

Låter som att ni haft ett riktigt toppenpåsklov :)

Saknar dig också, massor!

2012-04-17 @ 04:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0