Några gröna sköna

Djurlivet är helt fantastiskt här på andra sidan. Färggranna fåglar, leguaner, ödlor, spindlar, gräshoppar, kängurur, koalor, kokaburror och en massa annat överallt! Igår följde vi och alla andra hostelgäster en spännande match mellan en ödla och gräshoppa här på altanen. I andra bordet satsade dom på gräshoppan, och visst, han vann! Eller det vill säga, han kom undan ödlans gap.





Adam sliter i nån trädgård på andra sidan stan, och jag har själv också fått jobba lite i morse här på hostelet. Skurat, putsat toaletterna och tömt soptunnorna. Som lön är nattens boende gratis! Mycket fint.

Och det kommer krävas en hel del arbete om vi ska klara oss här i detta dyra land. Vi skaffade australiensiska simkort till mobilerna för ett bra tag sen, men inte har det hjälp. Sviiinigt dyrt at ringa här. Gick 10$ på ett 17 minuter långt inrikes samtal. Det vill säga 70 svenska riksdaler... Hallelujah.

Annars är jag jättesugen på semla! Pussar från Elina <3
(kanske nån vill posta mig en?)


Kommentarer
Postat av: svonni

HJÄLP vad fina bilder och vad kul ni måste ha det!!! inte alls avis, nej nej ;) ha det GÖTT!

2012-02-03 @ 20:08:27
URL: http://sjcef.blogg.se/
Postat av: Monica

Vilka härliga bilder...

2012-02-03 @ 23:25:18
Postat av: Elina

Taaaaack! :D Och ja, vi stormtrivs kan jag lugnt säga! ^^

2012-02-04 @ 01:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0